fbpx

לה הרדורה, ספרד למשפחה

נתחיל מהשורה התחתונה: אל לה הרדורה הגענו לחודש ונשארנו כמעט חודשיים. מדובר בעיירה קטנה (כמעט 5000 תושבים) בקוסטה דל סול – החוף הדרומי של ספרד, שעה מזרחה ממלאגה, חצי שעה מערבה ממוטריל – עיירה שמצליחה לקבץ אליה זרים מכל העולם. רובם, צריך להודות – פנסיונרים בריטים שמחפשים את השמש, אבל לצידם גם לא מעט משפחות של expats – משפחות שמטיילות בעולם.

כך, בגינת השעשועים אפשר לשמוע לצד הספרדית גם לא מעט גרמנית, אנגלית וכן, גם עברית. יש בלה הרדורה קהילה של משפחות ישראליות שמורכבת מכמה משפחות שמתגוררות כאן בדרך קבע ולצדן משפחות כמו שלנו שמגיעות לתקופה וממשיכות (וחוזרות? טיזר לסוף הפוסט). הקהילה הזו חיה ונושמת, עם קבוצת וואטספ משלה שמספקת טיפים ותמיכה, ועד למפגשים מקסימים בחגים. זכינו להיות בשניים מהם (את השני אפילו יזמנו אנחנו – מימונה!!! ).

מי שמגיע לכאן עם ילדים ימצא כמעט בכל יום הזמנות למשחקי כדורגל במגרש, בילוי בים ועוד מגוון פעילויות. היא לא כפרית ולא עירונית. משהו באמצע. לפעמים הזכירה לי את מצפה רמון ולפעמים את נהריה. משהו כזה. יש בה קסם ופינות נחבאות, ואנשים טובים.

אז מה יש לעשות בלה הרדורה? הנה לקט ממה שאנחנו אספנו (כמובן שיש עוד המון)

** דירות: **

אנחנו, כמו ישראלים רבים, מצאנו את דירת 3 החדרים שלנו במרחק 50 מטר מהים דרך המתווכת המקומית אירינה.

אירינה תקשורתית מאוד, נחמדה מאוד ועוזרת לחבר לדירה שהכי תתאים לכם. ממליץ עליה בחום.

** תספורת: **

אף אחד לא באמת מדבר על זה, אבל לפחות אנחנו הגברים לרוב מחפשים ספר מוצלח. ומאוד בלחץ לקראת ההחלפה (אני…) . אז הסתפרתי פעמיים אצל Peluquería Angel Díaz Newman והייתי מאוד מרוצה. מהיר, מקצועי, עובד עם מספריים ויוצא ממש אחלה, אם מותר לי להעיד.

אוכל ומסעדות: **

אז אנחנו לא ממש אנשים שאוכלים בחוץ (בכל זאת, 5 פיות להאכיל), אבל יש כמה המלצות שכדאי לשמור:

Lo Solo Pizza – אחלה פיצה לסגירת פינה בערב. הילדים אוהבים, הבצק באמת טעים והאנשים נעימים. אפשר לשבת שם או לקחת טייק אווי.

Caminito Empanadas Argentino – אל המקום הזה הגענו בהמלצת חברה ישראלית מלה הרדורה. הוא ממוקם בעיירה הסמוכה, אלמונייקר, ולמעשה מדובר במקום הכי אותנטי שתמצאו שמכין אמפנדס במקום. 20 דקות של המתנה ותתעלפו מאפנדס אמיתי, עבודת יד, שלא תוכלו להפסיק לאכול.

Freiduría Lute y Jesús כך נראה פסט פוד בספרד – באים, מזמינים ואוכלים מהר בשולחנות שבחוץ -דגים מטוגנים טריים וטובים

Mari Trini – קונדיטוריה טעימה טעימה שהפכה להיות מוקד הדייטים שלנו עם הילדים.

** דברים לעשות: **

חוג קרמיקה – רוזריו הנחמדה מעבירה שיעורי קרמיקה בחצר הבית שלה שבמרכז העיירה. הסטודיו שלה מלא בהשראה וביצירות ואחרי 3 שעות של עבודה – תוכלו גם לצאת עם משהו. שווה.

באולינג alcazar – על הגבעה הסמוכה לעיירה, גילינו מתחם באולינג קטן וכיפי. 6 מסלולים, בירות וחטיפים וכמובן איזור ובו משחקי וידאו מהסוג שמייצר כרטיסים קטנים שאח”כ אפשר לפדות בקופה לצעצועים.

חוות סוסים Las Maravillas – החווה שמנוהלת על ידי יונה וחואן החמודים – פעמיים בשבוע נפתחת לפעילות של 3 שעות בהן הילדים מברישים את הסוסים, מטפלים בהם, רוכבים ומקבלים גם מיץ וחטיף – גולת הכותרת. אם יש יום ממש מוצלח מקבלים גם ביצים מהלול לחביתה בבית. יופי של מקום באווירה מדהימה.

Herradura Coffee and Fruit Farm חוות הקפה הצפונית ביותר בעולם (או משהו כזה) – ביקרנו ונורא נהננו. סיור של כמעט 3 שעות במטעים, כולל סיפורים מרתקים על היסטוריית המקום והמשפחה שמנהלת את החווה ובסוף – טעימות. (בתיאום מראש)

מילוי מי שתייה במעיין ליד מארו – Manantial de Maro

** חופים שווים: **

החוף הראשי של לה הרדורה – תמיד נעים, רגוע, ללא סוחרים ורוכלים והכי חשוב – מטר מהבית. כאן שרצנו הכי הרבה.

בצד המזרחי ביותר של החוף יש עוד חופון קטן ונסתר בין סלעים עם מים כחולים מדהימים – חתיכה קטנה של תאילנד (מגיעים דרך הכביש מהגבעה)

חוף Playa De Burriana- חוף מתויר להפליא ליד נרחה ועם זאת כיף להגיע אליו פעם בכמה זמן כדי להזכר איך נראה העולם הפחות מבודד. אבל מה שבאמת נחמד זו האופציה לשכור קאייק לשעה ולצאת לחתירה בין מערות נסתרות, מפלים שנשפכים מההר אל הים ומים צלולים מדהימים.

Playa del Molino de Papel – חוף קסום קסום בדרך מלה הרדורה לנרחה. חונים למעלה על הצוק ויורדים עד לחוף (רדו דרך הכביש ולא שביל עיזים מתפורר כמו שאנחנו עשינו). כשתגיעו למטה תגלו חוף קסום שכולל גם בריכת מים מתוקים קטנה שאוגרת מי נחל שיורדים אליה.

Playa del Cañuelo – עוד חוף מסוג החופים שסימנו אותם כחובה. ירידה רגלית ארוכה עד למטה אבל שווה את זה! למטה יש 2 מסעדות. אם תשבו בהן כדי לשתות משהו – הם גם יתנו לכם טרמפ חזרה למעלה אל האוטו.

** כפרים, עיירות וטיולים: **

גרנדה – על גרנדה אפשר לקרוא במקורות יותר מוסמכים מאיתנו. אנחנו ביקרנו כמה פעמים והעיר מהממת. ארכיטקטורה נהדרת, אוכל מעולה (אכלנו שם אסייתי מדהים!). מומלץ להעביר חצי יום במוזיאון המדע ולא מומלץ בשום פנים ואופן לאכול גלידה ב Cafetería Rey Fernando – נראית טוב מבחוץ אבל מלכודת תיירים דוחה. סליחה, הייתי חייב. הבטחתי להם בפולניות רבה שאספר לכולם שלא לבוא.

אורחיבה – כפר חמוד במורדות הסיירה נבאדה. לא מצאנו שם משהו מאוד מיוחד לעשות, אבל מסוג הכפרים שבהם שוטטנו ואהבנו.

כפר המכשפות – Soportújar – לא לפספס! כפר עתיק שסיפור מוזר הוביל לכך שמותג ככפר של מכשפות. את אות הקלון תושבי המקום הפכו לאטרקציה תיירותית ובהתאם כל הכפר מרגיש כמו כפר מכשפות ענק. שווה שיטוט!

Pampaneira – כפר סמוך לכפר המכשפות. קפצו לכאן לצהריים אחרי כפר המכשפות.

Frigiliana – הכפר הלבן הקרוב ללה הרדורה (20 דקות נסיעה) – שווה שיטוט בסמטאות המהממות. בכיכר המרכזית יש גלידריה ובה טעם הפיסטוק הכי טוב שאכלנו בספרד.

Salobreña – כפר קרוב ללה הרדורה. קפצנו אליו כי חשבנו שיהיה יפה, אבל בפועל לא מצאנו בו עניין למעט מקום שמוכר קינוח מקומי – משהו בין גלידה למילקשייק – שווה שווה שווה!! Heladería Perandrés

Los Cahorros – מסלול הליכה קל ומהמם – בין גשרים ומפלים – שילוב בין טיול לא קשה לבין טיול כזה שמרגישים בסופו שאשכרה עשינו משהו.

פארק הפרפרים ליד מלגה – יקר אבל שווה את זה. נכנסים לחצר מלאההההההה בפרפרים. משהו שקשה לתפוס.

אני לא מציין את מלאגה, מרבייה, נרחה ועוד כפרים שתמצאו עליהם מידע בכל מדריך תיירים (ובהחלט שווים ביקור!)

** שווקים: **

שני שווקים מרכזיים בסופי השבוע במרחב:

ביום שישי בין 9:00-14:00 – שוק יום שישי באלמונייקר – שוק שאסור לפספס. תמצאו בו הכל – מבגדים, דרך נעליים, צעצועים וירקות.

שוק יד שנייה ביום ראשון בין 9:00-14:00 בנרחה – שוק פשפשים אמיתי, מלא בסחורה מכל הבא ליד ומלא תיירים והיפים יחד.

חוץ מזה, יש פה לא מעט חוגים ופעילויות לילדים. אנחנו אישית לא רשמנו את שלנו לאף חוג, אבל שמענו על חוג כדורגל, בית ספר ים ועוד מגוון שאולי שווה לבדוק.

אהבנו את לה הרדורה, גרנו על החוף בדירת 3 חדרים נעימה, שמענו את רעש הגלים בלילה מהחלון. אהבנו את ספרד ואת הווייב שלה ואנחנו בהחלט שוקלים לחזור אליה לסיבוב ארוך יותר בעוד כמה חודשים. ועל כך, בפוסטים הבאים.