fbpx

קורפו, יוון למשפחות מנוודות

קורפו היא לא יעד קלאסי למשפחות מטיילות כמונו, אלא יותר לחופשות קצרות, אבל רצה הגורל והתגלגלנו אליה. בסיום התקופה הראשונה שלנו בספרד, רצינו לחזור לאיזור הבלקן וחיפשנו נקודה בדרך שגם תשלב ים וגם תאפשר לשאר המשפחה המורחבת להגיע בטיסה ישירה – אחת מתל אביב ואחת מלונדון.

קורפו נבחרה!

היינו בקורפו חודש ובמסגרתו עברנו שלושה איזורים שונים באי, הגדול יחסית, וספגנו את יוון כמו שצריך. האי מהמם, יש פה פינות חמד מקסימות אבל עבור משפחות מנוודות – שצריכות גם לעבוד כמו שצריך – הוא יכול להיות בעייתי. פירוט על כך בהמשך בפרק האינטרנט.

***קצת על האי:***

אז מדובר באי גדול (השני בגודלו אחרי כרתים לדעתי) והאי הירוק ביותר באיי יוון. כן, ירד פה גם לא מעט גשם כדי לשמר את התואר הזה. אם מסתכלים עליו במפה, האי נראה (לפחות עבורי) קצת כמו מדוזה ואחרי בירורים מעמיקים הבנו שהחלק היפה ביותר שלו הוא הצפון מערבי והמערבי. הצד המזרחי, הקרוב יותר לעיר המרכזית קרקירה, עירוני יותר ופחות מרשים והדרומי שטוח ולטענת רבים די משעמם.

***אינטרנט וקליטה:***

נתחיל מכאן, כיוון שזו נקודת התורפה המרכזית של האי. התשתיות הסלולריות והאינטרנטיות בקורפו בעייתיות מאוד. יש איזורים נרחבים באי ללא כיסוי לסלולר (לא משנה באיזו חברה תבחרו) וכך גם לא לאינטרנט.

ההמלצה הכי טובה היא לרכוש סים מקומי של חברת Cosmote – שלפי המקומיים יש לו את הקליטה הנרחבת ביותר באי – אבל, וזה אבל גדול – ההמלצה היותר גדולה שלנו – אם אתם צריכים לעבוד (או אפילו רוצים לראות סרטונים בסטרימינג) – בקשו מהמארחים שלכם צילום מסך של מהירות האינטרנט בדירה.

בתור אדם שעובד במשרה מלאה – אינטרנט הוא אויר לנשימה עבורי. כשהגענו לדירות שבהן האינטרנט בדירה היה חלש – נדרשתי להסתמך על נקודת גישה מהמובייל – רק שכאמור, יש לא מעט מקומות באי שבהם גם אין קליטה סלולרית. כך, מצאתי את עצמי מבלה שעות על גבי שעות בשיחות זום כשאני יושב בתוך האוטו בחנייה של בית קברות. שקט היה שם, זה נכון, אבל לא היה נוח.

בקיצור, מטריד, מעצבן והוריד לנו הרבה מהחן של קורפו.

***דירות:***

בגלל שלא ידענו יותר מדי, ורצינו מיקום לא מבודד מדי, סגרנו על דירה בכפר Gouvia במלון קטן ומשפחתי בשם Tranquil Apartments. התמקמנו בו ומעבר לכך שלא ממש אהבנו את הוויב של הדירה והכפר- היתה לנו בעיית אינטרנט רצינית, כך שאחרי שבוע נפרדנו לשלום ועברנו לצד הצפון מערבי של האי לכפר איוס סטפנוס.

גילינו כפר מדהים, סטייל קופנגן בתאילנד, ובו ישנו ב Nikos Apartments – דירות קטנות ומתוקות עם נוף משוגע לשקיעות. כאן גם גילינו את הגחליליות שמנצנצות בכל ערב ממש מחוץ לדירה.

ראוי לציין – גם כאן הייתה בעיית אינטרנט.

אחרי שבוע נוסף כאן, הגיעה כל המשפוחה מישראל ולונדון ועברנו לוילה משוגעת במרכז האי – פינוק מטורף (ותודה לסבא וסבתא!!).

***רכב:***

אנחנו שכרנו מחברה בשם Corfu All Year Car Rental דרך בחורה מקסימה בשם מריה. העלות לא זולה – כ- 50 אירו ליום, אבל היה אחלה רבכב ואחלה שירות.

***חופים:***

– לה גרוטה – LA GROTA BAR – טוב, זה משהו לא ייאמן. ירידה של לא מעט מדרגות לוקחת אתכם לבר קטן ומדליק שממוקם על קצה של צוק שממנו אפשר לרדת אל המים הכי צלולים שראיתם בחיים. לכאן הגענו פעמיים, קפצנו למים ושחינו. נהדר!

– חוף AGIOS GORDIOS – חוף חולי גדול ונעים. הכפר עצמו גם הוא קטן ומאוד לייד בק בסגנון תאילנדי, והחוף עצמו מתויר ומלא במסעדות ואטרקציות מים.

Rovinia Beach – את החוף הזה לא הרבה מכירים והוא דורש הליכה של משהו כמו 20 דקות עד למים – אבל כאן מגיעים לחוף בתולי עם חול לבן ומים מדהימים. אפשר להעביר פה למטה יום שלם, רק חשוב להביא אוכל ושתיה – כי כאמור, בתולי.

– חוף גליפדה – גם הוא חוף חולי וגדול עם מגוון מסעדות. אליו הגענו דווקא ביום של סופת רוח משוגעת – אבל גם כאן החוויה היתה מקסימה.

– חוף YALISKARI – כשיורדים אליו עם האוטו מרגישים כאילו עשינו טעות – אבל מגיעים לחוף שקשה לשכוח. יש כאן מסעדה אחת יוונית מעולה וחוף סלעי מדהים, שקצת מזכיר את איזור קראבי בתאילנד.

– תעלת האוהבים – נקודה נחמדה ומאוד מתוירת. לי המקום קצת הזכיר את חוף פלמחים ובכלל החוף הצפוני לא הרגיש לנו כמו אטרקציה גדולה במיוחד.

Glyko Beach – אל החוף הזה הגענו בשיט מדהים מהכפר הסמוך. היינו בו, תחזיקו חזק – לבד!!! בעל הסירה השאיר אותנו על החוף והפליג הלאה וכך נשארנו אנחנו נטושים ושמחים על חוף בודד. חוויה מדהימה!

***חפש את המטמון:***

בקורפו גילינו את האפלקיציה Geocaching – אליה נרשמים בחינם ובאמעותה אפשר להתחיל לחפש דרך מפה כל מני מטמונים שמשתמשי האפליקציה מטמינים למשתמשים אחרים. סתם לדוגמא, הכפר הסמוך אלינו היו 16 מטמונים. כל מטמון הוא בדרך כלל קופסא קטנה ובתוכה חוברת קטנה בה כל מי שמוצא רושם את שמו ותאריך המציאה. תענוג גדול עבור כולם!

***אוכל:***

על אוכל לא אמליץ כאן, כי האוכל היווני מדהים ולא משנה איפה תתיישבו – סלט יווני, צזיקי, עלי גפן, פאבה, ממולאים, גירוס ומוסקה יהיו מוצלחים.

אנחנו התאהבנו במיוחד במנה מקומית שנקראת BAKED FETA – גבינת פטה שנצרבה חזק בתנור על מצע של עגבניות ובצל, שזכתה אצלנו לכינוי “פטה מתה”.

כן כדאי לדעת שישנה גלידריה מצוינת בקורפו טאון בשם Papagiorgis

***קניות וסופר:***

עוד נקודה חלשה של האי היא העדר סופרמרקטים נורמליים. למעט 2 סניפים של LIDL בקורפו טאון – אין יותר מדי אופציות שהן לא מרכולים וסופרים שכונתיים. מצד אחד, לפרנס את הכלכלה המקומית – מצד שני – המחירים ממש, אבל ממש בשמיים. כולל עדות של המקומיים על כך שבעונת התיירות כל המחירים בסופרמרקטים האלו מכפילים את עצמם.

ובכלל, עלויות – קורפו יקרה. כדאי לקחת בחשבון. יותר מספרד ובוודאי שיותר מהבלקן.

אז איך מסכמים?

קורפו הייתה החופשה שלנו. אם בחודשים האחרונים אנחנו בעיקר חיים את אירופה – אז כאן הייתה אתנחתא של חופשה. אמנם תוך כדי עבודה, אבל משהו בוויב של קורפו הביא גם אלינו את אווירת החופשה. ספגנו ויטמין D ברמות מטורפות, הפכנו שחורים (חלקנו), וחיינו את הים על בסיס כמעט יומי.

ועם זאת, אם היינו יודעים מראש את מצב האינטרנט ויוקר הקניות באי – לא בטוח שהיינו בוחרים מראש להשתקע בו כל כך הרבה זמן. ועדיין, לא בוכים על חלב שנשפך, ובטח ובטח שלא על קרם הגנה שנשפך.

מקורפו המשכנו אל יעד חדש – והפעם בכלל דרך הים. עליו פרטים בהמשך.