fbpx

טיפים לפרופיל לינקדאין מוצלח

לינקדאין הוא כלי עוצמתי, שמאפשר לנו להרחיב את הרשת המקצועית שלנו ולהכיר אנשים חדשים, לצרוך תוכן רלוונטי במגוון נושאים, לפתח דיונים וללמוד מהכשרונות הגדולים בעולם, ולהביע את מי שאנחנו ולבנות את המותג האישי שלנו.

לבנות פרופיל לינקדאין הוא תהליך ארוך שאינו מסתיים לעולם. ככל שאתם מתפתחים באופן אישי ומקצועי, גם פרופיל הלינקדאין שלך יתפתח איתכם – המסר שתרצו לשדר ישתנה, הניסיון התעסוקתי שלכם ישתנה, התכנים המקצועיים שתרצו להדגיש ישתנו, וההישגים שתרצו להבליט ישתנו.

לפני שאנחנו מתחילים בכלל לעבוד על פרופיל הלינקדאין שלנו, חשוב להתחיל מסקר שוק:

  1. תחפשו בלינקדאין אנשים שעובדים במקצוע שלכם, בתחום שלכם, או בתחום שבו תרצו להשתלב. איך פרופיל הלינקדאין שלהם נראה? מה הם למדו? איזה קורסים הם עשו? מהם הSkills שהם בחרו להבליט? אילו מילות מפתח חוזרות שוב ושוב בפרופיל שלהם? תרשמו לכם את כל זה בצד.
  2. תחפשו משרות בתחום שלכם, או בתחום שבו תרצו להשתלב. מה מילות המפתח שחוזרות בתיאור המשרה? אילו skills מחפשים? כיצד הם מתארים “יום בחיי” המשרה? תרשמו גם את זה בצד.

עכשיו הגיע הזמן לעבור חלק חלק בפרופיל הלינקדאין שלנו. לא חייב להשלים את הכל עכשיו, קחו לכם את הזמן לחשוב ולהרהר. ככל שיעבור הזמן, תכירו יותר אנשים, תרחיבו את מעגל הקשרים שלכם בלינקדאין, ככה תיחשפו לרעיונות חדשים שתרצו לעדכן ולהוסיף בתוך הפרופיל.

איך אני הולך למלא את הפרופיל שלי באנגלית?

  • קודם כל להתחיל בלכתוב את מה שרוצים בעברית. אפשר על דף או מחברת, אבל בסוף כדאי להעביר למחשב. אפשר לקובץ google docs, word, או כל תוכנה אחרת.
  • לאחר מכן נדביק בgoogle translate ונתרגם לאנגלית. כן, עשיתם פרצוף עכשיו, אבל תזרמו איתי. גוגל השתפרו מאוד לאחרונה, וזה רק הבסיס שאיתו אנחנו רוצים להתחיל.
  • תעברו על התרגום של גוגל ותראו אם יש מילים שהוא לא הצליח לתרגם, ותתקנו במידת הצורך.
  • לאחר מכן תתקינו תוסף לדפדפן מצוין וחינמי (בתוכנית הבסיסית) שנקרא grammerly . לא רק שהוא מתקן שגיאות כתיב, אלא גם דקדוק, ובאופן כללי כלי מאוד נוח ומצוינת. תעברו על המסמך עם התוסף (קחו בחשבון שהמסמך צריך להיות web לכן google docs יהיה מעולה כאן).
  • המסמך שכתבנו נקי משגיאות כתיב ודקדוק, אבל עדיין הוא לא נשמע בדיוק נכון. משהו בניסוח. בואו נתקין עוד תוסף לדפדפן חינמי (בתוכנית הבסיסית) שנקרא wordtune, ויש לו תכונה מצוינת שנקראת rewrite שפשוט מציע לנו את אותו משפט בגרסאות שונות, ככה שנוכל לבחור את הגרסא שנשמעת לנו הכי טוב.
  • וזהו! יש לנו מסמך באנגלית, כל הכבוד. השלב הבא זה להמשיך לשפר, לתקן, ולהוסיף עם הזמן. אבל יש לכם בסיס מצוין שאפשר להתחיל איתו.

קישור מותאם אישית

  • כאשר אתם יוצרים פרופיל לינקדאין חדש, הקישור לפרופיל שלכם אוטומטית מכיל רצף אקראי של אותיות ומספרים, משהו בסגנון http://linkedin.com/in/176048168
  • ניתן לערוך את הקישור באמצעות הכפתור Edit public profile & URL, ניתן לשלב את השם הפרטי, שם המשפחה ,או שניהם, לבחירתכם
  • לדוגמא הפרופיל שלי הוא https://www.linkedin.com/in/afik/ מוזמנים לעקוב 😉

תמונת הפרופיל

  • לפני שאתם בכלל מתחילים לבחור תמונת פרופיל ללינקדאין, חשוב לעצור רגע ולשאול את עצמכם מה אתם רוצים לשדר – רצינות? מקצועיות? אותנטיות? הומור? כיפיות? כל מסר הוא שונה, ומצריך תמונה שונה.
  • חשוב שהתמונה תהיה באיכות גבוהה, תמונה מטושטשת או קטנה נתפסת כלא אמינה. אם יש לכם אפשרות לצלם תמונה מקצועית, מעולה. אם לא, אפשר לבחור תמונה קיימת.
  • רצוי שהתמונה תהיה כמה שיותר עדכנית, לא תמונות מלפני הגיוס. רצוי שרואים אתכם בלבד ולא עם אנשים אחרים שמבצבצים או שמים עליכם יד.
  • ניתן לשחק עם הפילטרים שלינקדאין מציעים, גם תמונה בשחור לבן אפשרית ויכולה להיות מעניינת יותר.
  • לקריאת טיפים נוספים ודוגמאות 

תמונת קאבר

  • לא הרבה אנשים ונשים מוסיפים תמונת קאבר, וחבל. זה עוד משהו שיכול לייחד את הפרופיל שלכם מהשאר.
  • ניתן להוסיף תמונה של מקום העבודה שלכם אם מדובר בחברה גדולה ומוכרת שתרצו לקשר את עצמכם אליה, תמונת רקע או נוף שמשקפת את האופי שלכם, תמונה מהרצאה או אירוע שהשתתפתם בו, או תמונת “השראה” אחרת שמשקפת את האופי שלכם ואיך שתרצו למתג את עצמכם

הכותרת, או Headline

  • ההדליין הוא המקום הטוב ביותר למתג את עצמכם בצורה קצרה ועניינת. כאשר אתם כותבים, מגיבים לפוסטים, הדבר היחיד שמופיע ליד תמונת הפרופיל שלכם הוא ההדליין.
  • הימנעו מתיאור גנרי של התפקיד שלכם, title at company. כאשר מגייסים ומגייסות מחפשים מילות מפתח, הם מקבלים אינספור תוצאות שנראות בדיוק אותו דבר, תיאור התפקיד והחברה שבה עובדים. זה בדיוק המקום שלכם להוסיף עוד קצת טאץ’ אישי.
  • ניתן להוסיף | עם “תפקידים” נוספים שאתם נושאים, בלוגר, פודקאסטר, משקיע, תורם, מומחה, כמובן כל עוד זה משהו שבאמת אתם עושים באופן פעיל.
  • ניתן גם להוסיף תחומים בהם אתם עוסקים, או תחומים שמעניינים אותכם. פינטק, שיווק, מיתוג, בריאות, מה שתרצו. תחשבו על זה כעוד מקום לצרף עוד מילות מפתח.
  • ניתן גם להוסיף פן אישי למה שאתם עושים, רק בבקשה לא “הופכים את העולם לטוב יותר”. אפשר להוסיף משפטים בסגנון “מחבר בין אנשים”, “מעביר עסקים לענן”, “עוזר למועמדים להשיג את עבודת חלומותיהם” וכ’.

על עצמי, או about

  • בחלק הזה אתם אמורים לספר על עצמיכם, למה אתם מעניינים, למה לי בתור מגייסת כדאי להעסיק אתכם, למה לי בתור מומחה בתחום כדאי לעקוב אחריכם.
  • הגישה הראשונה אומרת לספר עליכם בפן המקצועי. כמה ניסיון יש לכם, באיזה תחום אתם עוסקים או עסקתם בעבר, במה אתם מומחים, מה ההישגים שלכם, במה אתם טובים.
  • הגישה השנייה אומרת לספר עליכם בפן האישי. איך הגעתם לאן שהגעתם, מה הסיפור הייחודי שלכם, מה התשוקה שלכם, מה אתם אוהבים לעשות ומה נותן לכם כוח ומוטיבציה.
  • הגישה השלישית – לשלב. לספר איך הגעתם לאן שהגעתם, כמה ניסיון יש לכם בתחום, מה ההישגים שלכם והמומחיות שלכם, ובמה אתם רוצים להמשיך לעסוק ולהתמקד.
  • גם כאן הדרך הכי טובה למצוא את הabout המדויק שלכם היא פשוט לעבור על המון חשבונות של אנשים אחרים, לקרוא מה הסיפור שהם בחרו לכתוב עליהם, ואילו משפטים רלוונטיים אליכם שתוכלו להעתיק או לכתוב בצורה אחרת.
  • גם כאן ניתן להוסיף כמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות. רוצים למתג את עצמכם כמומחים בשיווק דיגיטלי? תוסיפו מילים כמו קמפיינים, רווחיות, ROI, שיווק, מיתוג, וכ’.

מומלצים, או featured

  • כאן תוכלו “להדביק” כל דבר שתרצו להבליט ולשתף: כתבות, קישורים, סרטונים, פוסטים
  • ניתן להוסיף מגוון רחב של תכנים שיתרמו למיתוג אותו תרצו לבנות: כתבות שעשו על מוצרים ופרויקטים שעבדתם עליהם, כתבת וידאו או סרטון שלכם, קישור לבלוג שכתבתם, פודקאסט שהשתתפתם בו, מאמר שכתבתם באתר חיצוני, וכ’
  • אם אין לכם קישורים חיצוניים לשתף, ניתן גם להוסיף מאמרים ופוסטים שכתבתם בלינקדאין. יש לכם פוסט מגניב שצבר המון לייקים ותגובות? צרפו אותו.

ניסיון תעסוקתי

  • ככל שאתם צוברים יותר ניסיון תעסוקתי, כך אפשר לצמצם תפקידים שעשיתם בעבר הרחוק שפחות רלוונטים אליכם היום: שירות צבאי, עבודה מועדפת אחרי הצבא וכ’. במידה ובכל זאת תרצו להשאיר אותם, תשאלו את עצמכם האם זה תורם לפרופיל שלי? אם כן, מצוין (למשל שירות צבאי מקצועי), אם לא אפשר להוריד. המטרה של הלינקדאין לא להיות מגילה עם כל תפקיד שעשיתם אי פעם.
  • לכתוב בגוף ראשון, ובאופן פעיל – אני עשיתי, אני הובלתי, אני כתבתי, אני יצרתי. לרוב שכותבים ניסיון רגילים לכתוב משפטים בסגנון “פיתוח מוצרים, ניהול משאבים, מיתוג עסקי”. אבל הדברים האלה לא נוצרו יש מאין, אתם יצרתם אותם – “פיתחתי מוצרים, ניהלתי משאבים, מיתגתי עסקים”.
  • לכתוב הישגים, לא פעולות. כאשר עוברים על פרופיל הלינקדאין שלכם, מנסים להבין מה הערך הייחודי שלכם – מה אתם תרמתם. כאשר אתם כותבים “ניהלתי קמפיינים”, נחמד. כל מי שעבד בתור מנהל קמפיינים, ניהל קמפיינים. מה אתם עשיתם באופן ייחודי, שמישהו אחר לא עשה? דרך אחרת לכתוב תהיה “ניהלתי קמפיינים עבור החברות הגדולות במשק, והובלת תוצאות עסקיות בשווי מיליוני דולרים”. או “פיתחתי מודל דירוג אשראי שהוביל לירידה של 30% בהפסדי החברה”.
  • איך יודעים מה ההישגים שלכם? דרך פשוטה לעשות זאת היא לעבור על הannual review במידה ויש אצלכם בעבודה, כאשר אתם צריכים לומר בסוף השנה מה עשיתם במהלך השנה, מה ההישגים שלכם, מה הביצועים שלכם. אפשר להעתיק, להסיר מידע רגיש, ולהדביק בתוך הלינקדאין.
  • גם כאן ניתן להוסיף מדיה: קישורים, סרטונים, תמונות, כל דבר רלוונטי לתפקיד שלכם בעבר או כרגע. תעודות שקיבלתם, תמונות מפרויקטים שהובלתם, כתבות רלוונטיות וכ’.
  • ניתן להוסיף מידע נוסף מעניין על התפקיד שלכם: הובלתם צוות פנים-ארגוני? התנדבתם בקבוצה? הייתם מה-10 עובדים הראשונים בחברה? הכשרתם עובדים אחרים? תוסיפו.
  • גם כאן ניתן להציץ בפרופילים של קולגות לעבודה, איך הם תיארו את התפקיד שלכם? מה המשפטי מפתח שהם בחרו להוסיף? אפשר לקבל השראה לניסוחים שונים של אותו תפקיד.

השכלה

  • השכלה יכולה להיות אקדמית (תואר ראשון, שני, דוקטורט) או השכלה לא אקדמית (לימודי תעודה, קורס חיצוני וכ’). אני פחות בעד להוסיף את בית הספר התיכון בו למדתם.
  • גם על התואר שלכם או על לימודי התעודה עדיף לפרט כמה שיותר: באיזו התמחות בחרתם? מה ממוצע הציונים שלכם (אם הוא גבוה)? קיבלתם תעודת הוקרה? באילו פעילויות ומועדונים השתתפתם? תפקיד באגודת הסטודנטים?
  • במידה ויש קורסים מעניינים שלקחתם שאתם מעוניינים להדגיש, והם מוסיפים לפרופיל ולמיתוג שלכם, ניתן להוסיף אותם גם פה. אתם רוצים לעבוד בתחום השיווק, אך אין לכם ניסיון, אבל עברתם קורס מדהים שנשמע מעניין ורלוונטי? תדגישו אותו.
  • מדיה: גם כאן ניתן להוסיף קישור לפרויקט הגמר שלכם, התזה, או תיק העבודות. תמונות מכנסים ותערוכות בהם השתתפתם, להעלות מצגת מקורס מעניין שהשתתפתם בו, לבחירתכם.

רשיונות ותעודות

  • כאן לרוב מומלץ להוסיף קורסים קטנים יותר שעשיתם. האתרים המומלצים הם linkedin learning, udemy, coursera. יש אינספור קורסים במחירים סמליים שאפשר לקחת, להוסיף אותם כאן, ולהנות מהקרדיט שהם נותנים לכם. גם אם אין לכם יותר מדי ניסיון תעסוקתי.

התנדבות

  • אין לי יותר מדי המלצות לחלק הזה, להוסיף במידה ואתם מתנדבים או התנדבתם בעמותות או במסגרות אחרות. לפני שאתם מוסיפים את הכל, תחשבו האם זה תורם למיתוג האישי שלכם, ולמה שאתם רוצים לשדר. אתם רוצים לשדר מקצועיות ורצינות? אולי המחויבות אישית שעשיתם בכיתה י’ קצת פחות רלוונטית לחלק הה.

כישורים, או skills

  • אני רואה את החלק הזה בתור מאגר של מילות מפתח. תתחילו מלהוסיף את כל הכישורים שאתם יודעים שיש לכם: תוכנות, שפות תכנות, תעשיות ותחומי עיסוק שעבדתם בהם בעבר.
  • לאחר מכן תחפרו בפרופילים של קולגות לעבודה, ובמשרות בלינקדאין שרלוונטיות אליכם, ותראו מהם הכישורים שנדרשים לשם – תוסיפו אותם גם.
  • ניתן להדגיש 3 כישורים, בחרו את אלה שרלוונטיים למיתוג האישי שלכם, גם אם אין להם עדיין endorsments.
  • אם כבר הזכרנו, endorsment מאפשר לאנשים אחרים “לתמוך” בכישורים שאתם מציינים. ככל שיש לכם יותר תומכים, ככה זה נראה יותר טוב. איך משיגים את התמיכות האלה? תיכנסו לפרופילים של קולגות ואנשים ברשת שלהם, ותתמכו בכישורים שלהם. לרוב הם יחזירו בחזרה.

הישגים

  • שפות – רק שפות שאתם יודעים לדבר ולכתוב אותם, התחלתם ללמוד צרפתית בדולינגו? מגניב לכם, אין טעם להוסיף עד שאתם לא יודעים לדבר באופן שוטף.
  • ניתן להוסיף תעודות ופרסים שקיבלתם – בלימודים, בעבודה, במסגרות אחרות.
  • פרסומים (publications) – מאמר שכתבתם התפרסם בעיתון או באתר חדשות? פרויקט הגמר שלכם זכה בתחרות והתפרסם? זה המקום להוסיף ולקשר.
  • קורסים – לא הייתי מוסיף לכאן את כל הסילבוס של התואר השני, אבל בהחלט רשימה נבחרת של קורסים שלמדתם – במידה וזה אכן תורם למיתוג האישי שלכם. מעוניינים לעבוד בתחום המשפטי? הקורס שלקחתם בתולדות האומנות כנראה פחות רלוונטי לכאן.

לא הספיק? רוצים עוד? מוזמנים לקרוא את הכתבה הבאה עם עוד אינספור טיפים על בניית פרופיל לינקדאין.

עד כאן הטיפים שלי לפרופיל לינקדאין מוצלח, אשמח לשמוע מה דעתכם 🙂

אפיק רחמים

אפיק רחמים

מומחה אנליטי עם תשוקה ליצירת חוויות לקוח ברמה עולמית על ידי מינוף של טכנולוגיה ונתונים. בשנים האחרונות עוסק בתחום מניעת ההונאות, ועובד כיום בתור Decision Scientist בחברת PayPal.
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

כתבות נוספות עבורך